Blue City
Powierzchnia Blue City jest 1,5 raza większa od powierzchni Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. Budynek ma ogółem około 185 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni, całkowita powierzchnia najmu centrum handlowego wynosi około 65 tysięcy metrów powierzchni handlowej. Ok. 30 tysięcy metrów kwadratowych przypada na kompleks biurowy, który znajduje się obecnie w fazie inwestycyjnej. Dzięki dużej powierzchni wspólnej obiektu (szerokie korytarze, wygodne przejścia) Blue City to jedno z najwygodniejszych centrów handlowych w Polsce.
W kompleksie Blue City znajduje się 1500 miejsc parkingowych na parkingu wielopoziomowym, 600 miejsc w ogrzewanym garażu podziemnym i do 400 na parkingach zewnętrznych.
Blue City jest położone przy Alejach Jerozolimskich, w pobliżu biurowców, skupionych w tzw. Jerozolimskie Business Center. Dziennie, według szacunków ZDM, Al. Jerozolimskimi koło Blue City przejeżdża prawie 80 tys. samochodów.
Kompleks Blue City był przed wybudowaniem Arkadii największym w Polsce kompleksem handlowym znajdującym się w centrum miasta. Obiekt zajmuje powierzchnię 4-hektarowej działki. Do jego konstrukcji, pokrytej w całości szklanym dachem, użyto 120 000 m3 betonu, a nad jego atrium znajduje się szklana kopuła o rozpiętości 36 m. Integralną częścią inwestycji było wybudowanie zewnętrznego parkingu dla klientów oraz tunelu dojazdowego do centrum pod Alejami Jerozolimskimi.
Część handlowa Blue City to miejsce na ponad 230 lokali, zlokalizowanych na 6 poziomach (od „–1” do „+4”). Rolę supermarketu pełnią delikatesy Piotr i Paweł, oferujące szeroki asortyment zwyczajnych jak i bardziej ekskluzywnych produktów spożywczych z całego świata. Z myślą o osobach, które będą chciały zjeść, odpocząć i spotkać się ze na miejscu, swoją ofertę przygotowało w sumie około dwudziestu lokali gastronomicznych. Swoją pierwszą filię w centrach handlowych otworzyła tu między innymi znana warszawska restauracja – Adler.
Wiele miejsca w Blue City poświęcono dzieciom. Znajdziemy tu sklep znanej sieci Smyk, sklep Confetti, Wójcik, Baby Holiday i Megasklep Dziecko, w których można znaleźć szeroki asortyment artykułów dla małych dzieci i rodziców m.in. meble, wystrój pokoiku dziecięcego, odzież, bieliznę, zabawki, wózki, fotele, kosmetyki i akcesoria do karmienia. Blue City to również place zabaw i inne atrakcje dla dzieci. Poza dużą liczbą sklepów, znajdują się tu punkty oferujące wszelkie przydatne usługi – od pralni chemicznej przez naprawę telefonów komórkowych po kantor wymiany walut.
Zajmujące poziom +2 Home City to pierwsze w Polsce centrum mebli i wyposażenia wnętrz stworzone z myślą o tych, którzy chcąc nadać swojemu domowi lub mieszkaniu niepowtarzalny klimat, pragną wybrać najlepsze materiały wykończeniowe, meble i dodatki, a także skorzystać z fachowej pomocy profesjonalistów. Sklepy w Home City proponują wybór mebli w różnych stylach, wyposażenie kuchni oraz łazienek, a także materiały wykończeniowe (okna, podłogi) i dodatki. Uzupełnieniem oferty są sklepy z artykułami do domu, zlokalizowane na innych piętrach: Duka, Zone, Hemtex, Decorador, PIK i Sztućce.pl.
W oddziale Centrum Medycznego ENEL-MED zlokalizowanym na poziomie +3 Blue City mieści się ponad 20 gabinetów lekarskich, wyposażonych w najnowocześniejszy sprzęt. Przyjmują tam lekarze wszystkich specjalności, w tym również stomatolodzy i lekarze medycyny pracy. Do Blue City przeniesione zostały również biura Działu Sprzedaży i Marketingu oraz Działu Obsługi Klienta. W sumie Centrum Medyczne Enel-Med zajmuje około 1500 m2. Centrum Medyczne stanowi integralny element wizji centrum wielofunkcyjnego.
Zlokalizowane na poziomie +4 Magic City jest pierwszym tak dużym (5000 m2) centrum rozrywkowym dla całej rodziny w Polsce. Na Magic City składają się trzy główne części: INCA PLAY – centrum zabaw dla dzieci z profesjonalną opieką, klub LUCID oraz nowoczesny fitness Pure. Na pietrze działa również Squash City, oferujące 8 nowoczesnych kortów.
Poziomy od +2 do +4 w skrzydłach Blue City przeznaczono na biura. Wynajęte są już oba skrzydła części biurowej Blue Office, którą zajęły takie firmy jak Deutsche Bank Polska, Saturn Media Holding, Raiffeisen Bank Polska, Commercial Union, ThyssenKrupp Elevator, Strauss Cafe, Imperial CinePix i Mazowiecka Spółka Gazownictwa. W Blue Office pracuje kilka tysięcy osób, które są codziennymi klientami centrum i jego sklepów.
W samym centrum Blue City znajduje się fontanna. Jej główny strumień tryska na wysokość 26 metrów, czyli tyle, ile ma przeciętnie ośmiopiętrowy wieżowiec. Jej podstawę i ścianę, a także znaczną część placu dokoła zdobią niebiesko-błękitne wzory ułożone z drobnej mozaiki Bisazza. Fontannę zaprojektowała kanadyjska firma Crystal Fountains, znana z kompozycji wody i światła. Do ich projektów należy m.in. ogromna fontanna w Kuala Lumpur stanowiąca uzupełnienie słynnych Twin Towers oraz fontanna w najbardziej ekskluzywnym na świecie hotelu w Arabii Saudyjskiej.
Na placu otaczającym fontannę organizowane są koncerty i inne wydarzenia artystyczne. Publiczność może uczestniczyć w nich, zarówno gromadząc się na głównym placu, jak i przyglądając się im z góry z otaczających atrium galeryjek na kolejnych piętrach.