Obsługa w Komputroniku została doceniona!
Sieć Komputronik uzyskała wysoką pozycję pod względem jakości obsługi potwierdza ranking opublikowany w marcu 2012 r. w „Rzeczypospolitej”. Komputronik znalazł się w nim na bardzo wysokim, drugim miejscu w kategorii AGD, RTV, multimedia, otrzymując blisko 57% głosów klientów zadowolonych z jakości obsługi.
To kolejny rok sukcesów Komputronika na polu obsługi klienta. Sieć została równie wysoko sklasyfikowana w poprzedniej edycji rankingu we wrześniu 2011 r. Program „Jakość Obsługi” ma charakter społecznościowy – każdy konsument w Polsce może dokonać w nim własnej oceny jakości obsługi, związanej z konkretnym zakupem bądź kontaktem z siecią sprzedaży, obsługą klienta, serwisu, itp. Doceniając wysoki poziom zadowolenia z obsługi, którym klienci obdarzają sieć Komputronik, nie można zapomnieć, że Komputronik to także najchętniej polecana polska marka na rynku komputerowym – to wniosek z rankingu najcenniejszych polskich marek opracowanego przez dziennik „Rzeczpospolita” w grudniu 2011 r. W tym zestawieniu Komputronik zajął piątą pozycję w całym rankingu pod względem tzw. stopy referencji. Wskaźnik ten określa odsetek gotowości użytkowników danej marki do polecania jej znajomym lub rodzinie.
Zadowolenie klientów jest niezwykle ważne dla firm handlowych. Specjaliści od marketingu oceniają, że typowy niezadowolony konsument podzieli się doświadczeniami z ośmioma znajomymi, którzy przekażą tę informację kolejnym. Co ciekawe, aż dziewięciu na dziesięciu niezadowolonych klientów nie wnosi skarg, jednak siedmiu z nich już nigdy nie powraca. Tymczasem w przypadku Komputronika jest dokładnie odwrotnie. Wysoka stopa referencji oznacza, że dotychczasowi klienci chętnie polecają sieć swoim bliskim i znajomym. Komputronik znalazł się również w gronie firm, które cieszą się wysokim wskaźnikiem tzw. priorytetu w świadomości konsumentów. Oznacza to, że marka jest wymieniana na pierwszym miejscu przez respondenta w teście na pamięć marki.
Wysoką pozycje rynkową Komputronika dodatkowo potwierdza nagroda Laur Klienta 2011, która jest przyznawana w wyniku plebiscytu przeprowadzanego corocznie wśród użytkowników nowych technologii. Badanie, w którym wzięło udział przeszło 800 respondentów wykazało, że w 2011 r. marka Komputronik była najpopularniejsza w swoim segmencie rynku. Godło Laur Klienta, ze względu na swoją rozpoznawalność i użyteczność marketingową, stanowi ogromną wartość promocyjną, odzwierciedlając przy tym realne tendencje rynkowe. To synonim uznania dla marki, jakości obsługi oraz oferty rynkowej.
– Wierzę, że w 2012 roku potwierdzimy uzyskaną pozycję lidera w obsłudze użytkowników elektroniki. Chcemy, aby kupowanie nowoczesnych technologii odbywało się w atmosferze zabawy, z możliwością testowania nowinek rynkowych, serfowania po sieci i relaksu przy grach komputerowych. Nasi klienci mogą być pewni, że nie ustaniemy w dalszym szukaniu pomysłów na najlepszą możliwą obsługę w salonach, a także internetowym sklepie Komputronik.pl – mówiła Katarzyna Jakubowska, dyrektor sprzedaży detalicznej i marketingu Komputronik SA., podczas odbierania nagrody.