Afternoon Earl Grey Whittard of Chelsea – Złote Tarasy
Whittard of Chelsea to kawowo-herbaciana marka z tradycją i burzliwą historią. Firma powstała w 1886 za sprawą londyńskiego kupca, Waltera Whittarda, a w latach osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych dwudziestego wieku rozpoczęła ekspansję, która niedawno objęła również Polskę. W tym także warszawskie Złote Tarasy. Z okazji promocji 3 za 2 postanowiłam bliżej przyjrzeć się ich produktom.
Stand firmy zlokalizowany jest w centralnej alei Tarasów tuż obok sklepów Vagabond i Stefanel. Stoisko kusi szerokim wyborem ślicznej porcelany i pomysłowych akcesoriów. Na uwagę zasługuje także oferta ciasteczek i pitnych czekolad, który z pewnością zadowoli amatorki słodyczy. Niestety herbaty nie są już tak wyjątkowe.
Jako wielbicielka subtelnych nut bergamotki zdecydowałam się na Afternoon Earl Grey (25 torebek). Opakowanie jest ładne – błękitne z wyciętym imbryczkiem (choć skromne, zwłaszcza jak na wygórowaną cenę prawie dwudziestu złotych). Niestety sam napar również nie zachwycił. Herbata okazała się zbyt mocna (zwłaszcza, jak na wariant popołudniowy) i gorzka w smaku. Daleko jej choćby do subtelnego Earl Grey Classic Forntum & Mason (dostępna w delikatesach Alma, na przykład w Promenadzie). Ogólnie jest to dobra herbata „do kanapki” ale nie dorasta do pięt innym produktom segmentu premium, do których rzekomo należy.
Być może, za jakiś czas, dam szansę innym herbatom Whittarda. Na razie poprzestanę na oglądaniu ładnej porcelany.
Lucy